Emma right now

Nu ligger jag i min säng, i pyjamas och har vaknat för ett tag sen. Mitt liv verkar inte gå så bra just nu, allt bara skiter sig. Klart nyårsplanerna skiter sig, hur skulle det annars vara? Klart hela mitt liv skiter sig. Jaja, jag är väl lite pessimistisk, men det är väl så det får lov att vara ibland. Jag funderar väldigt mkt just nu. På ungefär allt. Ska jag upp till Ica och köpa Ben&Jerrys? Kommer jag få lyckad nyårsafton? Har jag råd med en systemkamera? Vad får man för straff om man åker olovligt till Åland? Kommer finanskrisen bli till det bättre? Matchar min kjol min tröja? Varför har bensinpriserna sänkts? När ska jag lära mig att stänga min mun? Varför är vi inte kompisar längre? Varför har du övergett mig?

Som ni ser, jag tänker på allt mellan himmel och jord. Kan jag få lite svar på mina frågor? Tack. Visst, allt betyder väl inte något, men jag orkar inte. Orkar inte ha en miljard frågetecken i mitt huvud. Avstånd är inte allt, du vet? Jag önskar ibland att man kunde hoppa in i nån annans huvud och bara se hur den personen tänker? I det här fallet skulle det bli lätt, du tänker ju ingenting. Och jag saknar dig så jäkla mycket. Jag saknar allt egentligen. Det har jag gjort länge nu, jag kan aldrig vara nöjd. Alltid ska jag sakna någon, några eller något. Det är ju bara stört.

Jag orkar inte utvärdera 2008, året då inget hände. Seriöst, dödaste året på väldigt länge. Tror jag iaf. DOck har jag ju bara sexton år att jämföra med. Jag har väl gjort lite framgångar, blivit starkare som person? Sure, kanske det. Ensam är starkare, eller? Ja då måste jag vara jäkligt stark. Nej nu är jag orättvis, jag är inte ensam. Jag har massa folk runt mig. Fast just nu är jag ensam hemma ehe.

Iza, bäst för dig att du vaknar och tar upp din telefon, löser den här skiten och ger mig lite hope&love. Tackar så mkt gumman! Om det här dessutom är mitt sista inlägg på ett tag, så önskar jag alla ett gott nytt år! Hoppas allas 09 blir bättre än det här skitåret. Nu ska jag göra något av mitt liv, imorgon får jag äta godis. Puss!

Kommentarer
Postat av: Carro

Gott nytt år! JAG ÄLSKAR DIG EMMA <3

2008-12-30 @ 23:07:53
URL: http://carolinelundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0