jag har funderat..

på flingpaket och chipspåsar;) varför är dom alltid halvtomma? eller heter det halvfulla? det är något jag också har funderat på.. men tillbaka till flingpaketen och chipspåsarna, jag tycker att det är stört ju! om man köper ett paket med flingor som ska vara, ja 800 gram kanske eller vad det är. och så betalar man för det, aha, men sen så¨får man bara 600 gram?! det är ju inte rättvist. då får man ju inte så mkt som man har betalat för. aa men tänk om man är typ fyra i en familj så ska man göra en exklusiv maträtt med flingor i, (haha, äckligt men ändå), och så ska man ha 200 gram flingor var och så köper man ett 800 grams paket men får bara 600 gram, det är ju inte bra! då måste man ju köpa två paket ju, dyrt dyrt;) men samma sak med chips, (får hoppas att ingen lagar mat med chips iaf) om man typ ska ha tjejkväll och köper en storpåse med chips och så får man bara en halv påse, men inte kul, det räcker ju inte!! nej, det här måste jag ta upp till regeringen eller något:D



för övrigt är jag sjuk idag och det är verkligen itne kul. magsjuk, blääää, gå och dö! hata hata hata. och så är jag trött hela tiden, får väll se om det blir skola imorrn, mår ju lite bättre nu, men mjaa, kanske inte så bra att gå. äsch, får väll se, orka oroa sig hela tiden=)

jag fick låna en telefon av elin också, fått nytt simkort men har samma nummer=) ska bara hitta en laddare:D

nice, nu ska jag äta=)

/E.

Kommentarer
Postat av: kusin

på tal om chipspåsar , för ganska länge sen så köpte jag o michaela chips i konsum , men den var ju såklart inte full så vi gick in o klagade , o då förklarade hon att när dom packade påsarna så var det 800 g i , sen när dom fraktades så sjönk det ihop lite men det var ändå 800 g i , eller nåt liknande ;)

2008-01-20 @ 12:31:47
Postat av: Emma

nej stört, hata sånt bedrägeri x)

2008-01-24 @ 15:48:15
URL: http://enordgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0