Loneliness is better when you're not alone

Jag har funderat. Woho tänker ni, jag vet. På tandborstning. Haha, ja det finns mkt att fundera på, till exempel, varför ska man borsta i två minuter? Får varje tand rätt andel sekunders borstning då? Nu var det inte det jag tänkte på, utan lödret och filmer. När jag borstar tänderna iaf, så blir det fint vitt lödder och man hör absolut inte vad jag säger och verkligen inte vad jag sjunger. Ja, jag sjunger ibland när jag borstar tänderna hehe. Men i filmer, då får dom inget lödder och dom pratar och alla fattar vad dom säger. Även om dom snackar engelska. Det är konstigt tycker jag. Deras tandkräm kan ju inte vara lika bra som min colgate? Som ger tandblekning efter tio dagar! Nej sarkastisk reklam får komma nån annan dag. Jag bara undrar liksom, för filmstjärnorna har, just, tio gånger så vita tänder som jag? Det är ju bara dumt. Helt fake alltså. Dom borstar bara med vatten!

Nu sitter jag under täcket i min säng med iPod hörlurarna i öronen. Hello Saferide. Jag är lite smått ledsen och jag känner att skulle det vara ljust här inne skulle man se att mina ögon var lite röda. Jag tänker på en väldigt speciell person som hjälpte mig börja lyssa på de. Anna. Yes, det är lite halvt jobbigt. Tusen minnen bara hoppar inne i min skalle. Jag blir nästan tokig!

Som sagt, om det var ljust i mitt rum. Vilket det inte är. Jag har bara adventsljusstaken i fönstret igång och så datan såklart. Den bärbara. Jag drog ut sladden så det blir lite mer dämpad belysning. Det är skönt, känns lite mysigt. Jag ska snart upp. Jag wowwade inte. Jag orkar inte. Jag får så ont i nacken och ryggen av världens sämsta datastol (en snurrstol jag var för fet för så ryggstödet gick av). Nu blev det många jag. Jag är ego. Jag tänker oftast bara på mig själv. Det är inte bara en person som har sagt till mig. Jag vill inte ta åt mig. Kanske är det sant, kanske är jag en sån där hemsk typ som bara bryr mig om mig själv och kan inte se andras/mina vänners olycka och lycka? Fyfan vad dåligt i sådan fall. Säg åt mig, jag vill inte vara en dålig vän. Jag gillar inte dåliga vänner. Det har jag varit med om för många gånger.

It's warm inside the night club, your face is lit up by a disco light, I don't want to go home alone, not tonight, I have a picture of a man who used to sit in that chair, I will go anywhere, just as long as I'm with someone, you will do, just take me home for tea, if I told you my stories and sang you my songs, would you laugh at me, would you pity me, what would you say if I asked of you, not out of accident, out of loneliness, would you shelter me, will you shelter me?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0