funderar på att inte publicera

Jag skulle kunna fylla en hel bok. Med mina ord. Mina känslor. Ja, flera hundra sidor. Jag har många gånger försökt, men det blir inte rätt. Inte som jag vill. Det går inte att uttrycka sig tillräckligt mycket. Det finns inte tillräckligt starka ord. Det finns nog inte tillräckligt många ord. Så många ord som jag skulle behöva. Jag är så frustrerad. Ja, det måste vara rätt ord. Frustrerad. Att aldrig kunna få det rätt, alltid sakna, aldrig få det jag vill. Det finns så mycket som jag kan göra annorlunda. Det finns så mycket jag vill göra annorlunda. Jag önskar att så mycket. Det känns inte värt att skriva det. Vad spelar det för roll? Mitt liv blev inte som det skulle. Fast kanske det blev som det skulle? Att det här var min plan. Det var såhär det skulle bli. Jag känner mig som ett skal med känslor. Jag är inte en riktigt person, när börjar livet? Det är min fråga. När börjar jag leva. När känner jag att det händer något? Första kärleken? Efter gymnasiumet? Första jobbet? Första egna lägenheten? Första bilen? Första barnet? Pension? Jag vill inte tänka så. Jag vill tro att jag lever mitt liv nu. Men ändå, en massa frustration. Och hela tiden denna besvikelse. Besvikelse. Att det inte blir som jag har tänkt. Jag blir besviken och sviken till höger och vänster. Jag sviker också. Det hugger. I mig. Denna känsla som flyger in och borrar mer än någon annan. Skuld. Också jobbigt. Jag tycker inte om att stå i skuld, jag tycker inte om att göra personer runt mig besvikna. Jag hatar att inte ha en kompis som jag kan prata med. Jag hatar att min pojkvän inte finns hos mig. Jag vet inte när mitt liv ska börja. När det blir som jag vill. Jag vill egentligen bara lämna allt bakom mig, flyga bort och inte ha kvar det gamla livet. Börja om. Kanske inte om. Bara börja. Kan någon ta mig till början?


Kommentarer
Postat av: stiina

Om det är är livet så hae jag förstora förväntningar.

Men vad vet jag, mitt liv kanske aldrig kmr börja...

2009-06-16 @ 11:16:49
URL: http://stiinakarlsson.blogg.se/
Postat av: iza

jag älskar dig, lämna mig inte

2009-06-16 @ 12:15:44
URL: http://izawesterholm.blogg.se/
Postat av: Robin

jag finns här för dig älskling !

2009-06-16 @ 21:55:50
Postat av: Ciaa

Jag finns här om du vill snacka, det vet du

2009-06-16 @ 22:40:51
URL: http://sticksandstones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0