dags att sluta tänka, sara?

sms från lillasyster, klockan 22.41:
Snälla kom :) ligger i sängen, måste bara säga en sak som är för jobbig för att skriva...

Emma (snäll och lydig storasyster) går till Saras rum, öppnar dörren och tänder lampan. Lillasyster tar på sig sin smarta min och säger tänkfullt: Jag har kommit på varför Kina och Japan är så utvecklade.
Emma (typ dödstrött och kunde inte bry sig mindre): Jasså?
Sara: Ja, de ligger ju före oss i tiden, med tidzoner och allt.
Emma: Godnatt Sara.
Sara: Men smart eller hur? (skitglad min)
Emma: Sov nu (släcker lampan och går)

Ibland undrar jag om vi verkligen är släkt? Jag är väl inte sådär trög?

Pappa: Vi hade möte med alla regionschefer idag..
Sara: Vadå, har ditt jobb en egen religion? (skitförvånad)
Alla vi andra: eh...

Mamma: Du har kanske en äggvita. (nån sjukdom med njurarna tror jag?)
Emma: Ja Sara, det är för att du inte äter äggulan på äggen till frukost hehe...
Sara: Nej ofta? Mamma, är det så? (skitförvånad igen)

Emma: Sara kolla, i det här huset bor Doris&Gösta (ni vet från abrakadabra)
Sara går runt och tror att vi bor grannar med en ko och en grävling i flera år.

Sara: Men vad är anjovis då?
Emma: Det är fisk som är inlagd i öl, vin och sprit och sen har man det i maten.
Sara: Nej usch vad äckligt, åh varför äter man det?
Emma: Eh...

Hahaha, jag har ett par till på lager, men jag ska inte vara dum, jag vet att hon kommer vara sur på mig imorrn. Men min syster är faktiskt ganska smart, hon är bra på en jäkla massa saker. Svenskalärarn nummer ett typ? Nej men hon är faktiskt väldigt söt och en aldeles underbar person som jag gillar att retas med ibland, bara för att hon är yngre. Du har också sagt smarta saker, det vet du. Fast när man inte kan låsa toaletten på sjukhuset, jadu.... Haha, du vet att jag älskar dig, så jäkla mycket skitunge<3

Kommentarer
Postat av: saranordgren

hahaha, men de sista två var 10000 år sen ju.... :)))

2009-03-03 @ 18:19:30
URL: http://saraenordgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha din syster är gaaanskaaa blååst !!

2009-03-03 @ 19:38:27
Postat av: fittbritt

haha din syrra

2009-03-03 @ 23:02:19
URL: http://elinabrahamssonblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0