Min feministiska sida.

Idag när värmen var som värst, så slökollade jag på tv. Bara att sitta still var målet liksom. Och så fastande jag framför Danska Hollywoodfruar. Och varje jädrans gång jag ser ett sånt program (inte så ofta) så får jag verkligen ont i magen och det börjar bubbla i mig. Jag vill springa till dom där jävla kossorna och fråga dom vad dom tänker med egentligen? Kvinnor som dom... Alltså... Jag vet inte vad jag ska säga. Mansslavar, ger sig till manssamhället, underkuvar sig för männen, finner sig i att männen "är det bättre könet". (För att inte tala om hur de ser på pengar...)

Och hela tiden så presenteras dom som fru till bla bla... Som om kvinnan är en tillhörighet till mannen? Det är faktiskt 2000-talet nu!! Kvinnan är självständig (eller borde vara). Ingen ska tillhöra mannen, ingen ska tillhöra någon! Finns det värre ord än "bondfru" "elektrikerhustru" "Han Perssons fru"? Nej. Att inte ens ses som en egen individ. Och här har vi något jag inte tål med lilla Åland (borde starta en kategori om det här). Alltså. Kvinnan är minst lika kapabel till att göra alla saker som mannen gör + flera.

Det är sorgligt. Att en del bara går med i den här världen och ser mannen som en "övermänniska". Nej, något behöver ändras. Jag är verkligen ingen manshatare och jag blir arg på alla som säger att alla feminister hatar män, är lesbiska och tycker att kvinnor är "överkönet". Det är verkligen inte så. Jämställdhet. Hela vägen ut. På allt. Hela tiden. Jämt. Till punkt och pricka. Världen är så sjuk just nu. Jag kan inte förstå hur en del kvinnor inte är feminister och finner sig i att "hålla sig till sin plats". Kanske är det enklare att bara go with the flow?

Jag tänker aldrig tillhöra en man.


Kommentarer
Postat av: äskå

feminismen är en smula överdriven. För det första är det inte bara kvinnan som blir diskriminerad/nedvärderad/nekad - whatever, pga kön. Även män blir det. För det andra diskrimineras människor pga ålder, men det verkar ingen bry sej om ? Då är det helt plötsligt okej att ge en yngre mindre betalt för exakt samma arbete som den äldre.



Sen är det bara att inse, det kommer alltid finnas en vinnare och en förlorare, kvinnan är förloraren. Att inte acceptera det är att vara en dålig förlorare. Skam

Håll huvudet högt och var stolt över att vara kvinna, att du fortfarane kan gå runt i klänningar och laga mat utan att ngn bitterfitta hävdar att kvinnan är precis som mannen. Det tkr jag är fel, det måste finnas skillnader, precis som klassamhällen, ngn måste vara bättre än den andra. Så äre det bara :) Det är då allt flyter som bäst.

2010-07-17 @ 00:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0