Yes, jag är ful på bilden. MEN EN JÄVLA KÄNSLA GOTT FOLK.

Sitter och funderar.. Lycka. Vad är lycka? Som alltid, olika från person till person. Jag gillar att tro att jag är lycklig. Bra vänner, bra familj, underbar pojkvän. Det är saker som gör mig lite lyckligare än vad vill tro att andra är. Men, om det är allt som krävs, personer, varför är det då ett sådant stort ha-begär i samhället? Folk ska ha NY mobil, NY tv, NY iPod, NY dator, NYTT smink, NYA kläder, NYA bilar, NY kamera och så vidare.. Saker, saker saker. Alltid se bäst ut, alltid vara snyggaste, coolaste, populärast. Jaha, så jag antar att det är lycka? Lycka finns väl i sådana fall på olika plan. Jag blir lycklig när jag får mvg på ett skolarbete eller ett prov. Jag blir lycklig när jag hittar ett par perfekta jeans (efter en jävla kamp..). Så då finns det alltså bestående lycka och tilläfällig lycka..?

För liksom köper jag nya kläder och får en kamera, jag då är jag glad i någon dag eller två. Men har jag en pojkvän som älskar mig väldigt mycket eller en bra kompis som får mig att skratta varje dag, ja då håller ju det lite längre än köpglädjen, right? En del (jag, iza) blir glada när vi får äta väldigt mycket mat! Men det håller ju inte så länge (fucking fett, fucking points).

Äh jag har ingen poäng så ni behöver inte fortsätta läsa. Jag vill bara sortera lycka och om jag säger att jag är lycklig; ja då menar jag verkligen den sortens bestående lycka som personer bidrar med! Jag är en lycklig person. Yes, det är jag verkligen!


Kommentarer
Postat av: iza

mat är mitt allt <3

2010-03-10 @ 22:09:55
URL: http://izawesterholm.blogg.se/
Postat av: C

I love that picture

2010-03-11 @ 20:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0