Ett bevis på starka feministiska känslor eller kort stubin?

I helgen så satte jag potatis på Åland, första gången i mitt liv. Eller okej, jag åkte med i traktorn medans Sigge (Robins pappa) gjorde i stort sätt allt hehe. Det enda jag bidrog med var smarta kommentarer som "mäh, jag trodde jag man planterade potatis-frön..." och "men öööh, vad är det där vita för något? (konstgödsel" och "var kommer chipsen upp sen??". Bara skoja, den sista saken sa jag när vi tog upp potatisen förra sommaren.. Hur som haver, jag var asduktig på det där bondelivet!

På kvällen skulle vi åka ut till Eckerö om jag inte minns fel. Så satt vi där i bilen, jag, Robin och Robins kompis Gert. Robin berättade hur stolt han var över mig som hade satt potatis (inte sått som jag trodde det hette) och sa att i framtiden kan jag bli en perfekt bond-kärring. Och jag lackade. Och lackade. Blev helt till mig av frustration!! (Nu menar jag inte en sån där James Bond brud, utan en bonde-kärring) Jag skrek o skällde ut den stackars Robin som inte alls fattade något. "Du kan fan inte kalla mig bondkärring, Jag tillhör inte någon jävla bonde!! Ordet är så jävla diskriminerade, vad är det som säger att jag inte kan bli bonde själv om jag vill det, VA???? Måste jag tillhöra en man och vara hans kärring eller???!" Osv, osv.

Ja, vad säger man. Inget tydligen. Robin blev helt paff, Gert vågade inte yttra ett ord. Jag satt o sura resten av vägen från no where ut till Eckerö, och det är en jävla lång väg ska jag säga. Tyst var det tills jag drog på typ någon konstig metalmusik på högsta nivå och Robin kollade nervöst på mig genom ögonvrån. Jag är världens mest underbara flickvän?

Kommentarer
Postat av: Anonym

DU ÄR UNDERBAR!

2010-05-26 @ 20:14:29
Postat av: iza

det var jaG :(

2010-05-26 @ 20:14:46
URL: http://izawesterholm.blogg.se/
Postat av: iza

fast jag skrev fel blogg :( :(

2010-05-26 @ 20:15:03
URL: http://izaface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0