en hundradels sekund

Klockan är snart kvart över tolv och jag sitter uppe och pluggar. För en vecka sen skulle ett arbete om islam och judendom in och jag har nästan skrivit klart om en religion. Och nu kom jag på en deprimerande tanke: hela livet handlar om plugg och arbete. Först så är det grundskolan, sen gymnasium och sen högskola/universitet. Och sen börjar man jobba och jobbar tills man är 65 och SEN får man semester men då är man gammal. Jesus! Jag ska bli rik fort så jag kan gå i pension när jag är 29, låter perfekt! För det är ju deprimerande att tänka att man ska arbeta hela livet? Aldrig få vila eller ta det lugnt.. Fast nu lär jag inte heller bli miljonär då jag kommit på vad jag vill jobba med (just nu alltså he he). Jag ska bli lärare, haha. Fett nice liksom!

Satt nu på kvällen och prata med mamma och pappa, länge. Mamma fyller liksom år idag så vi satt och myste vid bordet. Och mamma har tydligen planerat mitt liv: jag ska få sex barn och bli präst.
Eh jaha, okej. Det låter ju trevligt haha. Nej men jag skulle vilja ha massa barn men jag vet inte om jag vill bli präst. Så då sa mamma att jag skulle bli lärare. Och ja, det är nog inte så tokigt. Me like!

Nu måste pluggningen fortsätta, aldrig att jag nöjer mig med ett simpelt G i SO och Svenska (alltså, vill inte sänka mig).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0