Försäljare är något som jag verkligen inte tål. Sorry pappa

(Igår kväll/natt tänkte jag skriva ett inlägg, om mitt liv. Om vad jag saknar. Jag klarade inte av det, det är för starkt ämne just nu. Jag ska väl ändå vara glad över vad jag har i mitt liv. Jag borde inte klaga!)

Så det blev stan idag, med pappa som lunchsällskap. Nej det är inte en blogg om vad jag har gjort idag, ta det lugnt! Jag stör mig på ruschen, julruschen. Fyfan vad jobbigt det är, känns som alla bara tränger sig överallt, kastar sig överallt, hoppar på folk överallt, är överallt. Ja, de som jobbar i affärerna alltså. Speciellt de på dressman, åh kan dom små (förlåt) bögarna dö?! Jag klarar inte av det, att dom ska kliva på mig så fort jag kommer in i affärer, fråga vad vill du ha? och se jätteglada ut. Det är väl inget att vara glad över, jag ska bli fattig och stå inför tusen val. Blå slips med svarta blommor som har grönaktigablad eller svart slips med gröna blommor som har blåaktiga blad? Inga blad alls tack, inga slipsar, inga skjortor, inga försäljare!! Inte bara buktiksförsäljare, dock är de väl de jobbigaste, som man måste träffa irl. De kan ju hänga sig lite. Nej men även telefonförsäljare, de ringer hela tiden! Fyfan vad jag spyr lite på de. Ser jag på nummerpresentatören att det är ett långt krångligt nummer så kopplar jag på sura minen och grymtar lite till svar. Säger aldrig att mamma eller pappa är hemma, jag orkar inte med dem. Men inte har vi fixat nix heller, nej nej, det är vi för lata för. Suckers, telefonförsäljare, dö!!! Inte nog med att dom ringer och ska vara trevliga, dom ringer ofta och på konstiga tider? Tror dom att mina föräldrar är hemma mitt på dagen, eller har lust att prata halv tio på kvällen? Nej jag skulle inte tro det. Jaja, visst, det är fattiga studenter och det är deras jobb, men ändå. Orkar inte. Orkar inte vara trevlig. Orkar inte bry mig om dom. Jag har aldrig köpt något av någon sån där, inte mamma eller pappa heller. Får dom något sålt på det där? Ofta det är folk som köper? Hoppas inte, hoppas dom går i konkurrs, hoppas dom försvinner från jorden! Eller ja, iaf från min telefonlinje.

För övrigt är jag klar med alla julklappar, och det är ju verkligen bra! Något som är mindre bra just nu är väl plånbokens storkel. Nej jag ska inte klaga, jag har en stor plånbok och den är väl använd, helt smockfull är den faktiskt.. Av kvitton... Kul.


Keep a light on those you love, they will be there when you die, baby there's no need to fear, baby there's no need to cry, every little piece in your life, will add up to one, every little piece in your life, will it mean something to someone (klicka)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0