what is real, and what is just a dream?

Nu är min favoritplaylist på "skönaste", annars kallad depp av vissa. Idag orkar jag inte bara med dunkadunka musik och folk som skriker, så förlåt att jag är lite patetisk och lyssnar på mysko pop eller nått annat depp. Dj Ironik, stay with me. Från i somras, jag vet att jag borde hata den låten, fjortismusik så det bara skriker om det, men jag kan inte inte gilla den, jag tycker den är så mysig eller något. Jag borde väl lyssna på julmusik men det är ju inge kul längre. Julen är almost over, ska ner och byta lite julklappar med little sis imorgon och det blir sista julfirandet. Eller nej, farmor kommer idag, blir lite julfirande och imorgon ska vi äta julmat hemma. Fast tydligen bara jag, mamma och Sara, för pappa ska åka isjakts-sm och det var några dagar. Så nu önskar alla han lycka till. Lycka till pappsen!

Om en kvart som sagt kommer farmor och jag ska stå ut. Jag älskar min farmor men ibland kan det bli lite jobbigt. Nej jag ska inte trashtalka henne på bloggen, hon har ju trots allt inte gjort något dumt mot mig. Bara varit en sån bra farmor hon kan.

Tydligen åker Cecilia till Italien om två dagar, och Iza är utomlands, vart vettefan, då hon inte vet den själv. Jag vill också utomlands och jag kommer sakna Cecilia för hon kommer inte kunna blogga och då går mitt liv lite under. Det är faktiskt mindre bra. Jag saknar alla min tjejer och vi måste träffas snart under lovet!! Jag känner för en traditionell fika med er maybe, det låter väl en aning mysigt?  Och det är bra att vi passar på nu när jag har lite cash hehe, annars kommer jag vara fattig. Jag fick alltså 600 igår och det + barnbidraget (ja jag får inte studiebidrag förens i januari) ska räcka tills i slutet av januari. Känner jag mig själv kommer det inte ens räcka tills december slutar. Fuck it, det är inge bra. Jag är den mest oekonomiska person som finns, jag bara handlar och handlar, men jag tycker aldrig jag köper något, men mina pengar tar alltid slut. Äh, som att nån bryr sig om mina ekonomiska problem?

Tio minuter kvar tills mina öron sprängs, nu ska jag sista minuten kolla mitt rum/hus så att farmor inte har något att klaga på. Plus att jag kanske ska dra upp min persien eller hur det stavas så jag får lite ljus här inne.
Nähäpp, fanns tydligen inget ljus att släppa in, det är kolsvart ute och mellan träden på andra sidan gatan ser jag bara en liiiiten blå himmel.
Nu kom farmor, puss!

Kommentarer
Postat av: stina

jag har också GRYMT STORA ekonomiska problem :O:S Pengarna tar sluta men jag gör ju inge känns det som, jag behöver STÄNDIGT nya kläder.

Jag har börjat fundera på om de är nån som snooooor mina pengar. Måsta vara så !

2008-12-26 @ 12:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0