the magical system of..

.. betyg är inte alls magical, utan skit. det har inte med att göra att betygen för mig är skit, nej, mer hela uppbyggandet av betygsystemet är ju fan stört. det finns tre betyg och så ett ogodkänt. jo men det är ju bra, G, så är du godkänd och klarar skolan och grejs. VG är ju ännu bättre men toppen är ju MVG som säkert inte så många ser på sina prov och sånt. och får man ett MVG så har man varit skitduktig men alltså, ja. Det är fortfarande stört. Antingen så ska det finnas fler olika betyg eller så ska dom bort och man ska typ ha omdömmen. stackars alla som har svårt för skolan och lärarna är för tröga för att ge dom hjälp och så får dom kanske IG och måste slösa bort ett år på IV (inget illa menat nu) nej, jag vet inte hur jag ska förklara, men jag tycker iaf att betygsystemet är dumt, konstigt och ganska onödigt, måste ju finnas bättre sätt att lösa det på. aja, de lär ju vara kvar, moderaterna (BLÄ!) vill ju införa betyg från sexan eller nått, som också är skitdåligt, lika dåligt som moderaterna (HATA HATA HATA). fast den disskusionen kan jag ju ta med mig själv och bloggen nån annan dag;)

Min dag idag var, trots betygen som cirkulerar runt en hela tiden, skön, lång och tröttsam på samma gång. var så trött att jag trodde att jag skulle somna på spanskan och jag har ändå inget emot spanska. jag orkade bara inte! segade runt lite hela dagen, gick långdag idag som kanske inte är så lång jämnfört med typ gymnasiumet eller nåt men ändå;) jag tyckte ju att det var jobbigt..
För övrigt har jag nu kommit på att jag läser snabbare än en (ja, tänkte säga gnu men gnuer kan väll inte läsa?), en einstein hur det stavas;) och ja, jag vet att det är en person men ändå. och jag gillar att vara snabbläsare, det är skoj:) Dessutom var maten god i skolan iaf nån vill veta;)

Hade ridning på kvällen, alltid alltid alltid lika mysigt, jag älskar hästar! Träffade då B också, jeeez, har nog inte träffat dig på länge känns det som, saknar dig :( Ridningen gick bra och nu är jag på bra humör =)

Jo, tillbaka till den lilla kommentaren om att maten var god i skolan. jag är ju då vegetarian på halvtid och jag sköter det nog inte så bra, men äter iaf vegetariskt i skolan, vilket känns bra, vem vet var dom köper maten ifrån? :O men jag har tänkt ett tag på det där med vegetarianeriet och ja, det är ju ingen dum idé. jag vet att jag har en video på datorn och det, kan lägga upp om jag hittar, hemsk hemsk hemsk video men får en att förstå. så tänk på det, nästan gång du äter korv (=pressad gris i ett skal) att det faktiskt har varit ett levande djur som kanske aldrig har fått varit ute i hela sitt liv, varit ihop trängd i en bur med fem andra grisar, buren är kanske två kvadratmeter stor. Där har dom slagits på och behandlats som något ovärt bara för att transporteras i en lastbil med kanske 100 andra djur, på ryggarna av varndara och upp och ner och sen för att bli slaktade. nej fan hemskt. jag rekommenderar parken zoos (eskilstuna) utställning äta eller ätas, jag var där inne, sprang ut och grät och spydde. så ja, kolla det, föck hemskt.


image50
-hej jag ligger på din tallrik ikväll..


nej glada tankar nu =)
hoppas att alla får en bra kväll, själv ska jag plugga.
hare så nice, puss.

/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0