Lilla landet lagom

Jag sitter nu och dricker kaffe, är inne på min tredje kopp för ikväll. Då säger min mor att det är bra, dricker man några koppar kaffe om dagen så har man en mindre risk att bli dement. Det visade någon undersökning. Detta faktum fick mig att tänka på en annan undersökning min vän cecilia berättade om för mig igår; Om man har kupa A eller mindre på sina bröst, eller C och större, så löper man 70 procent risk för att bli mobbad under skolåren. Först tyckte jag att det var larvigt, typiskt något cecilia hade snappat upp på onodigtblondinvetande.se. 

Men sen tänkte jag till, att ja, det är kanske sant. Plankor eller tjockisar, för ja, har man kupa D så är man ofta tjock, är ofta mer mobbade, eller utstötta, än andra. Det är precis som allt annat i detta samhälle; stick inte ut! Vad du än gör, stick inte ut. Lilla landet lagom, va. Lagom smal, lagom högljudd, lagom blond, lagom lång, lagom stora fötter, lagom normal hårfärg, ja, lagom stora bröst. Och i detta fall antyder väl det på en B-kupa. Jag måste säga att jag tycker det verkar som ett konstigt samhälle, men så är vi.

Överdrivet utseendefixerade, överdrivet noga med att inte sticka ut. Vara en i mängden. Var tyst, inte synas, inte dra till sig uppmärksamhet, smyga tyst förbi, tassa runt på tårna. Tråkigt. Men vad ska man göra? Jag kan väl inte direkt säga att jag dömer folk efter deras bröst.?! Vem gör? Killar? De äcklena borde inte få styra i ett samhälle, det är en sak som är säker..

Kommentarer
Postat av: stina

så sant..så sant !

2009-08-19 @ 11:54:42
URL: http://stiinakarlsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har inte B :(

2009-08-19 @ 12:10:49
URL: http://haggqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0