tjuvlyssnat.se

Kanske är det bara sent, kanske är det riktigt kul. Jag underhålls iaf.


Centralstationen, Stockholm

En medelålders kvinna talar med en liten lurvig hund, som tydligen velat gå åt ett annat håll än kvinnan.
Kvinnan (vänligt och tålmodigt): Titta på mig när jag pratar med dig. Titta på mig.
Hunden tittar till slut på henne.
Kvinnan (vänligt och frågande): Varför drar du så?

På ett bibliotek i Strängnäs
Tre tjejer ~18 sitter och pratar när uttrycket "lugn som en filbunke" kommer på tal.

Tjej 1: Man ska ju äta det om man har ont i magen.
Tjej 2: Ja, om man tål det, annars är de nog bäst man låter bli.
Tjej 3 sitter tyst och tänker.
Tjej 3: Men vadå lugnt som en filbunke? Hur blir man lugn av det?
Tjej 1: Ja men man blir ju lugn i magen av fil.
Tjej 3: Jaha! Trodde ni menade en sådan där (gestikulerar med armarna) som finns i skogen.
Tjej 2 kollar noggrant på Tjej 3 och tänker.
Tjej 2: Jaha! En ORMbunke?
Tjej 3: Ja, jag fattade inte hur ska man kunna bli lugn av en sån.

Systembolaget, Uppsala

Det är lördag och enormt mycket människor kommer in fem minuter i tre; precis före stängning. Köerna till kassorna är cirka 20 meter långa och det går långsamt. Sista killen i kön ~23 kommer fram till den manliga kassören ~25 och lägger upp ett tiotal öl på bandet.
Kassören: Tyvärr, klockan är tio över tre, jag kan inte sälja de där till dig.
Killen (panikslaget): Va?!
Kassören: Skojade bara, men det hade varit kul om det var så.
Killen (muttrar): Snarare läskigt än kul...
Killen tar sina öl och går snabbt ut.


ICA-butik, norra Stockholm

En kille ~23 sitter i kassan. Ett par i samma ålder lägger upp sina varor - kondomer, chips och dipp - på bandet. Killen i kassan ser ut att anstränga sig för att verka oberörd över kondomerna.
Kassakillen: Så ni ska hem och dippa ikväll?
Paret ser besvärat ut.
Kassakillen: Ööh, oj! Förlåt, jag menade...
Paret betalar och försvinner snabbt därifrån.


Kommentarer
Postat av: evelina

haha jag tyckte oxå dom var roliga :P

2009-05-20 @ 23:26:58
URL: http://edeivard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0