It may seem to you that I'm acting confused when you're close to me.

Ja, jag vet att jag borde slänga ut bilder. Det är så mycket man borde. Men jag borde dessutom putsa på dom och jag orkar inte. Jag vill helt enkelt inte. Allt jag vill nu är att ha Robin och ja, det går inte så bra...

Ikväll är det fotboll. En viktigt match. Viktigt för vadå? Allvarligt. Vad är det egentligen som är viktigt i livet? Om jag inte kollar på fotbollen så dör massor utav barn? Eller om jag inte kollar på fotbollen missar jag kanske dom små äckligt tråkiga miniatygubbarna som springer runt med en jävla massa huliganer runt sig? Tänk om alla som var intresserade av fotboll faktiskt brydde sig om viktiga saker? Då vore nog världen bättre.

Jag hatar fotboll. Tar en enorm jäkla mil ifrån det. Fotboll. På tv. Så. Tråkigt. Eller mest den stora grejen, vem bryr sig? Ja, alla får tycka som dom vill. Men det känns så larvigt. Jag tål det inte. Det är inte väsentligt. Min vän Moa länkade i sin blogg till en fin liten text. Tyckte faktiskt den var lite intressant att läsa.

"Glöm genast bort att ett normalt hjärta bara klarar av att slå två komma fem miljarder slag innan det ger upp. Låt dig inte påverkas av det sjuka i att vi alla har ett hjärta som en dag ska sluta slå. Tänk inte att insikten känns som en lavin. Tänk på annat i stället."

Ganska viktiga rader tror jag nog. LÄS DEN! Om livet? Vad som faktiskt betyder. Kärlek. Familj. Hjärtat.

Min kärlek.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0