Karlstad?!! Vem bryr sig...

När jag ska förklara hur jäkla dålig jag är på geografi, alltså namngeografi - var saker och ting ligger, så säger jag alltid att "haha, jag vet ju inte ens var Karlstad ligger!!". Då hoppas jag att folk fattar hur jäkla efter jag är på Sveriges alla små städer. För det är jag, verkligen. Men, varför skulle dessa människor tycka att jag är helt efterbliven bara för att jag inte vet var just Karlstad ligger? Är det något speciellt med Karlstad? Är inte det en lika sketen håla som alla andra i vårat avlånga namn? Inte vet jag. Jag vet inte ens var det ligger, Småland kanske? Haha. Nu skämmer jag nog ut mig. Säkert dalarna! Nej, men det ligger neråt, måste göra det!!

Jag vet för övrigt heller inte var Jönköping, Bålsta, Halland, Umeå/Luleå (vilket som är "överst"), Mora, Blekinge, Nyköping, Malmköping och en jäkla massa fler städer o landskap ligger. Så riktigt efter är jag. Jag hittar till Eskilstuna + Fröslunda, men sen tar det stopp. Som fan. Skulle kanske klara att köra till Västerås. Kanske. Borde verkligen öva lite. Säkert jättebra att kunna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0