Om man kan skilja den från verkligeheten

Jag har nu avnjutit sista delen av säsong 6 av sex and the city och drömt mig bort till en perfekt värld. En perfekt värld full med män, tjejkompisar, sex, kläder och det där lilla extra glamorösa. Och såklart; en storstad. För hur lätt är det inte att kunna drömma sig bort till en storstad när man bor i mysiga Kvicksund, mitt ute mellan två åkrar. Och det är just det som är grejen, drömmar. Även om jag fyller 30 och bor i New York så kan jag lova att det där livet skulle aldrig hända för mig. Jag skulle inte kunna ha råd att köpa obegränsat med skor och aldrig använda samma kläder två gånger, det är liksom inte möjligt. Inte heller skulle jag hitta alla de där männen, men oh det vore mysigt! Att bo på upper east side, avnjuta livets glamor i ett par underbart snygga klackisar, med en cosmopolitan i andra handen. Och för idag, istället för söndagsångest, så får det duga. En liten fantasi, det kan väl inte vara så skadligt? Jag väljer det helt klart före min patetiska söndagsångest och uttråkning.

Så nu kryper jag ner i sängen med en iPod, en skål vaniljglass med krossad choklad, ett tänk ljus (som kanske inte får vara med mig i sängen..) och en bra bok. Nämnligen Kvinnorummet. Högst intressant. Får se om jag snart är en manshatare.

Vad jag menar är; man får kosta på sig en fantasi då och då ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0