Goodbye and go.

Ja, jag vet att jag ibland dömer folk för fort, förmodligen. Ibland blir det fel och ibland blir det rätt. Jag gillar att se mig själv som en människokännare, och oftast är det rätt. För det mesta kan jag inte sätta ordet på det, hur jag vill beskriva en person, det bara finns där. Alla är unika, alla har en sorg och alla vill något med sig själva. Jag gillar att lära känna nya personer men oftast måste det faktiskt vara en tvåvägskommunikation. Ja, det är faktiskt så. Man kan inte bara gå åt ett håll; ge och ta heter det.

Ibland måste man dessutom visa lite extra uppskattning, få folk att veta, jag bryr mig, jag finns här. Det är viktigt. Ja, man pratar ofta om dom små orden som betyder så mycket. Det är sant. Dom små orden, dom små gesterna. Ta vara på alla personer runt er, de kan vara så mycket annat än vad man tror. Nu låter det väl som något som alla har hört. Tusen gånger om. Folkvett. "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" Men det är inte förens man är i skiten som man märker det. Jag har lärt mig min läxa, jag vill gärna tro att jag kommer vara en annan människa, jag tänker verkligen försöka vara det. Jag vill och jag har nu varit på båda sidor. Tyvärr. Men ibland behöver man det för att vakna upp.

Hälften av er orkar inte läsa det här, jag vet det. Mycket text är inte uppskattat, men alla, tänk på det. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Några fjuttiga ord som borde vara mer uppmärksammade. Ja, det borde dom verkligen! För det är sanningen. Livets gåta är löst. Tänk på det. Det är inte kul att vara där. Ensam. Tyst. Nedtryckt. Förvirrad.

Och även om det kanske verkar som om du är en bra person, då är du inte det och gör en sista ansträngning, för det är värt det. Få alla människor att känna sig älskade. Det är faktiskt inte mycket begärt. Faktiskt inte.

Slutsats; Jag är tillbaka på eskil.

Kommentarer
Postat av: Sara

Så sant.

2009-09-23 @ 22:32:27
URL: http://haggqvist.blogg.se/
Postat av: kusin

jag läser alltid allt du skriver baby ;)

2009-09-24 @ 17:17:35
Postat av: evelina

håller med! Gillar din slutsats :D

2009-09-24 @ 17:26:39
URL: http://edeivard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ursäkta..handlar allt detta om sp08B, din förra klass?

2009-09-24 @ 19:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0