två snabba tankar

ja, nu sitter jag i skolan och har datakunskap. det är lite halvt tråkigt, what ever. så att blogga är ju lite kuligare. och jag har några saker jag vill ta upp.
1. utlandsresor. semestrar. alltså herregud! varför denna hysteri? pratade med en på bussen idag, inget personligt mot dig, verkligen inte, men det fick mig att tänka. varför måste man alltid åka utomlands? varför denna bortskämdhet? jag vet inte om jag pallar åka på alla tre resor i år blablabla. jaha, jag är glad om jag får åka på en. i våran familj är det verkligen inte en självklarhet  att vi ska åka utomlands. det är en onödig lyx. alla dessa hotell, pooler, städer, allt. jag känner att sånt kan man faktiskt leva utan, det är inte nödvändigt. och tänk på miljön, hotell är inte miljövänliga, inte flyg heller, verkligen inte. åh, det är bara en liten tanke från mig, är man mindre värd om man inte åker utomlands? en del kanske tycker saker jag gör är ondöigt. what ever.
2. dataspel. säkert en diskusion som tagits 1000000 gånger, men ändå. denna, åh vad heter det, obsession? besathet över spel. jag känner en kille som ska köpa nya wow-grejset när det kommer ut nästa vecka. och han sa att han ska vara ledig/sjuk från jobbet i en vecka?! öh, har det inte gått för långt då? jag känner nog flera som kommer vara sjuka från skolan och allt, för att bli bättre. på ett spel. vad leder det till i framtiden? sure, jag spelar också spel, men inte med samma besathet och allt. visst det är kul, som ett litet fritidsintresse, men ändå! och det egna språket, allt. allt i bussen är spel spel spel blablabla. blir livet bättre av det så får väl dom som spelar mkt leva så, men tänk. det låter inte särskilst smart att snacka "wowiska". men bara min åsikt, finns säkert folk som tycker det är dumt att rida.

nu ska jag vara aktiv på lektionen, feel free to säga emot mig.
hejs!

Kommentarer
Postat av: Sara

HÅLLER MED DIG TILL 100%!

2008-11-06 @ 12:03:35
URL: http://haggqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0