tankar

Och än en gång ligger jag i sängen, mitt på dagen och slappar. Buffertdag idag fram till klockan två. Så jag var inne halv nio och gjorde prov, förmodligen var det det sämsta jag har gjort ifrån mig på ett prov, ever. Eller nej, provet om jesus i typ sexan var värre "skriv allt du vet om jesus" eller vad det nu än var. Det gick inte heller bra om jag minns rätt. Jag ringde till mamma efter att jag gjort provet för jag skulle hem till Izor och blabla, då undra hon iaf varför det inte gick bra. Eh, kan vara för att jag börja plugga kvart över elva igår när jag skulle sova? Kanske en liten bidragande orsak. Jag får skylla mig själv? Mjo, förmodligen. Iaf, ska in vid ett igen för att ha musik, yäj, jag hoppar av glädje. Och sen ska man sitta på bussfittan hem (ursäkta mig, men jag lackar lite på bussen). Igår lacka jag lite på allt o alla. Sämst humör ever, inte så konstigt, jag får kanske inte gå på peace&love?!?!?!?!!! Vafan äre här?!!! Åh, då dör jag nog lite. Får jag inte åka dit så är ju sommaren förstörd, det går inte. Jag ska dit, jag ska dit. Nu blire seriös ass-kiss åt mamma alltså, för jag vet inte vad jag gör. Det är vad jag ser fram emot mest just nu. Peace&love. Det är ett big craving hos mig nu. Det är liksom vad som får mig att le lite när jag tänker på det. Bli inte avis, jag lär när jag tänker på dig med

Så nu när jag sitter här (ändrade ställning höh) så tänker jag. Filosoferar liksom. Faktiskt som den här kategorin heter så jag antar väl att jag ska skriva mina små tankar. Idag så gick jag djupt:
1. Vad är meningen med livet?
2. Vad är ŧŧŧŧŧŧ?
3. Varför blir man myndig vid 18?
Så nummer ett, meningen med livet, det är inte så jäkla lätt. Man föds, man dör, resten i mellan är upp till en själv. Man går skolan, man utbildar sig, man får jobb, familj, jobbar tills man är 65 och sen blir man pensionär. Jag är inte en sån där som tror att livet tar slut när man blir gammal, jag tror att det bara har annat att ge, man ser saker på ett annat sätt. Jag vill vara gammal, ha hittat någon att dela livet med, inga frågetecken om kärleken och jag vill kunna reflektera tillbaka på mitt liv och le. Jag frågade mamma vad hon tyckte var meningen med livet, hennes svar: Jag tycker inte det är en svår fråga, många går säkert och undrar vad meningen med livet är, men för mig är svaret enkelt. Det är du och din syster, det är ni som gör mitt liv och att se er växa upp och må bra, det är helt klart meningen med livet. Och det ska du veta Emma, jag älskar dig mer än mitt egna liv.  När mamma sa så tror jag att jag nästan började gråta, jag gör det nästan nu med. Jag tycker det var gulligt sagt av henne och kanske sant. Som hon sa: kärleken till ett barn går inte att jämföra med någon annan kärlek i världen. Så det är kanske meningen med mitt liv? Jag vill ju ha barn. Men vad betyder det, att mitt liv inte har någon mening nu? Att jag går igenom cirka 25 år som är helt värdelösa, som någon sorts väntan på att livet ska börja? Jag vill leva livet och då ser jag en bild av mig med mina bästa kompisar och en cider i handen, inte en spyhandduk på axeln och inget smink? Åh, nu blev jag ju nästan deprimerad, dags o byta punkt..

Kan någon förklara för mig vad §Å§Å§Å§Å§Å§Å är? jag fattar inte, folk gör det på bilddagboken. Folk (mest inräknat personer som är mindre säkra på sig själva) och jag förstår bara inte? Jag trodde först någon hade skrivit fel. Betyder det kärlek? Är det vad kärlek är? Ett paragraftecken? Från wikipedia:

"§, Paragraftecken, utmärker avsnitt i lagtext, stadgar, protokoll och liknande. Tecknet används enbart tillsammans med en siffra. Paragraftecken före siffra (§ 7) utläses paragraf sju, paragraftecken efter siffra (7 §) utläses sjunde paragrafen. Mellanslag används alltid mellan paragraftecknet och siffran. Källa: Svenska skrivregler

Tecknet är skapat utifrån två stycken S och står ursprungligen för signum sectiones, latin för "tecken" mellan "stycke"."
Visst, jag älskar internet och är allt för att ett språk ska utvecklas, men borde det inte ta stopp nånstans? När kärlek är ett mainstream och vi uttrycker oss med paragrafer?

Varför blir man myndig när man fyller 18 år? Varför just den åldern liksom? Man kan vara minst lika mogen och ansvarsfull när man är 16 eller 27 för den delen?

Nu kommer alla tycka jag är konstig så jag håller tyst nu. Ha det bra alla, tänk på att det bara är 4 dagar kvar!!


Kommentarer
Postat av: stina

Du är konstig men det är nog jag med :P

2009-02-10 @ 19:18:39
URL: http://stiinakarlsson.blogg.se/
Postat av: natha

så du kan bara leva livet med en cider i handen?

2009-02-10 @ 20:32:10
URL: http://ingenbigdeal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0