emma goes modell

Nej kanske inte, men vem vet vad som händer. Jag vet iaf att jag har börjat mitt nya liv och inte bara sagt det utan gjort nått åt det. Det började klockan 19.00 idag (efter att jag har ätit en fet pizza, en klubba, smågodis och två portioner mat). Nu vet jag att ni är nyfikna, jag ska berätta vad som hände. Det är otroligt, ett mirakel skulle jag kunna säga. Jag sprang. Nyss. En motionsrunda. Ja, hör och häpna?!! Jag. Sprang. Emma Nordgren. It's fucking unbelieveble. Okej, det var inte überlångt, liksom maraton, men det var inte heller så jättekort! Det tog väl ett tag och jag stannade bara en gång för att stretcha, det är ju bra. Men det är liksom bara själva principen att jag tog på mig ett par joggingskor och rörde benen, i fort takt.

En gång sa en kompis till mig att jag borde börja med fotbollen igen (ja jag vet, det är också ett skämt, att jag spelade haha) och så sa jag det såklart till min kära vän Moa (som förövrigt är jäkligt aktiv i ungefär alla sporter) och vet ni vad det blev för reaktion? Först tyst tystnad, sen ett högt asgarv. Som inte var kort. Yepp. Jag har oddsen emot mig, men HAHA Moa, nu har jag gjort det! Och det känns skönt nu när svetten rinner av mig.

Jag måste ju berätta min inspirationskälla (förutom alla smala modeller och det faktum att allt ser bättre ut när man inte har lite kagge). Min (andra) kära vän Krödel Jonsson, mr K, Vikt, Viktor J, KJ, what ever. Jag träffade han efter skolan, drog hem till han, fettade godis och så jämförde vi vårat magfett. Han sa att han borde dra ut och springa idag och så, it got me thinking. Jag kan också? Så jag gjorde. Fast först tog jag mig en tupplur och funderade seriöst över det.

Att tänka på innan joggning:
1. Knyt skosnörena, jobbigt o snubbla runt, det ser inte heller proffsigt ut
2. Ät inte fem minuter innan, håll på tre olika ställen
3. Sportbh, do i need to say something else?
4. Ta på en reflex, you dont want to get killed.
5. Vantarna är viktigt, men ett par illrosa i storlek minus ett är inte att rekommendera
6. Mössa kan vara bra, men inte så sexigt. Fast vem ser en i ksund?
7. Det finns ingen särskild teknik, bara sätt ena foten framför andra foten upprepande gånger ruskigt fort, ja det är lika hemskt som det låter
8. Ät inte upp den sista småkakan som finns hemma på plåten, trots att han ser jätte-ensam ut
Jag ska säga att jag var duktig, tänka på två hela punkter!

Nu tycker jag att folk ska gratulera mig?

Kommentarer
Postat av: iza

hahahahahahahhahahhahaah!

grattis

2009-03-25 @ 20:37:17
Postat av: C

BRA EMMA!!!!! men du är snygg som du är ;)<3

2009-03-25 @ 23:21:37
URL: http://carolinelundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0